22 Kasım 2012 Perşembe

Rusçada ben okula arkadaşımla gidiyorum derken burada -ile hali ile kullanmak gerekir. İle hali с edatıyla birlikte gelir.

Örnek olarak;
я люблю пить чай с лимоном ( Ben limonlu çay içmeyi seviyorum )

Nesnelerde -ile halini kullanırken nesnenin başına с gelir.

Şahıs zamirlerinin -ile hali çekimleri şöyledir.

со мюй ( benimle)
со тобой ( seninle)
с ним ( onunla - eril)
с нёй ( onunla - dişil )
с нами ( bizimle)
с вами ( sizinle - çoğul )
с ними ( onlarla )

*** - ile hali kullanılır.

Şimdi ise bazı kişilerin insanların arkasından konuşurken çok kullandıkları ( yani dedikodu yaparken :) kullandıkları onun hakkında, benim hakkında gibi anlamların şahıs zamirleri çekimlerini yazalım. 

обо мне ( benim hakkımda )
о тебе ( senin hakkında )
о нём ( onun hakkında - eril )
о ней ( onun hakkında - dişil )
о нас ( bizim hakkımızda )
о бас ( sizlerin hakkında - çoğul )
о них ( onların hakkında )

*** -de hali kullanılır. 

0 yorum:

Yorum Gönder