14 Ocak 2013 Pazartesi

Rusçayı öğrenirken isimleri, fiilleri öğrenmekle beraber kalıp cümleleri de öğrenmek bizim için faydalı olacaktır. Günlük hayatta kullandığımız cümleleri yazalım.

я уверен Eminim (bay)
я уверена Emin (bayan)
я не уверен Emin değilim (bay)
ты уверен? Emin misin?
я тоже как думаю Bende öyle düşünüyorum
я прав Haklıyım
я права Haklıyım (bayan)
вы правы Haklısınız
правильно Doğru, haklısınız
делайте как хотите Siz nasıl isterseniz
делай как хочешь Sen nasıl istersen
удачи Bol şans
успехоь Başarılar
счастливо Mutlu git gel (Mutluluklar)
садитесь пожалуйста Buyrun oturun


можно сидеть Oturabilir miyim? (uzun oturmak için -geniş zaman)
можно войти Girebilir miyim?
можно выйти Çıkabilir miyim?
задерживать Bekletmek
задержка Beklettiğim için
ждать Beklemek
прошу прощения за задержку Beklettiğim için özür dilerim
ты долго ждал Sen çok bekledin (erkek)
ты долго ждала Sen çok bekledin (bayan)
вы долго  ждали Siz çok beklediniz
я этому не верю Buna inanmıyorum
ты мне не веришь? Sen bana inanmıyor musun?
как знаешь Nasıl bilirsen öyle yap
хочешь верь, не хочешь не верь İster inan, ister inanma
хотите верьте, не хотите не верьте İster inanın, ister inanmayın
как ты хочешь Sana kalmış
сам знаешь Kendin bilirsin, sana kalmış (bay)
сама знаешь Kendin bilirsin, sana kalmış (bayan)
у меня много работы Bir yığın işim var
у меня очень много работы Bir yığın işim var
у меня куча работы Bir yığın işim var
где вы отдыхали в этом году? Bu yıl tatilinizi nerede geçirdiniz?
где вы отдыхали летом? Bu yaz tatilinizi nerede geçirdiniz?
куда поедешь отдыхать в этом году? Bu yaz tatile nereye gideceksin?
да завтра Yarına kadar
до встречи Görüşünceye kadar
увидемся завтра Yarın görüşürüz
встретимся завтра Yarın buluşuruz
потом увидемся Sonra görüşürüz
береги себя Kendini koruyun
берегите себя Kendinize iyi bakın
  • очень приятно
  • Tanıştığımıza memnun oldum
  • приятно познакомиться
  • Tanıştığımıza memnun oldum
  • рад познакомиться
  • Tanıştığımıza memnun oldum
  • было очень приятно свами познакомиться
  • Tanıştığımıza memnun oldum (Konuşmadan sonra kullanılır)
  • был рад свами познакомиться
  • Tanıştığımıza memnun oldum (Konuşmadan sonra kullanılır)
  • была рад свами познакомиться
  • Tanıştığımıza memnun oldum (Konuşmadan sonra kullanılır)

0 yorum:

Yorum Gönder