18 Aralık 2012 Salı

Saat 8'de işe başlıyorum. я начинаю работу в восем часов
Saat 8'de işe başladım. я начинал(а) работу в восем часов
Saat 8'de işe başlacağım. я буду начинать работу в восем часов
Sana parayı veriyorum. я даю тебе деньги
Sana parayı verdim. я дал(а) тебе деньги
Sana parayı vereceğim. я буду давать деньги
Ruçada nakit ve taksit dediğimiz iki tip fiiller vardır.
Taksit Nakit
давать дать
Sürekli yapılan eylem! Tek bir kere yapılan eylem!
буду ile kullanılır! буду ile kullanılmaz!
Parkı geziyorum. я гуляю в парке
Parkı gezdim. я гулял(а) на парке
Parkı geziyor olacağım. я буду гулять на парке

Ben arkadaşlarımla parkta geziyorum      я гуляю в парке с другом
Ben arkadaşlarımla  parkta gezdim.      я гулял в парке с другом
Ben arkadaşlarımla  parkta geziyor olacağım.      я буду гулдть в парке с другом
Ben pasta yapıyorum. я делаю торт с мамой
Ben pasta yaptım. я делал торт с мамой
Ben pasta yapıyor olacağım. я буду делать торт с мамой
Ben pasta yapacağım. я сделаю торт с мамой

0 yorum:

Yorum Gönder